Supercopilaria

Cat e de bine sa ii alergam pe cei mici?

“Tu la ce sport l-ai dat?” e una dintre intrebarile de baza in sesiunile de socializare ale mamicilor. De cele mai multe ori, copiii merg la cluburile sportive care desfasoara cursuri in scolile la care ei invata. Sunt si copii pentru care parintii aleg alte centre, mai ales in cazul inotului, baletului sau dansului sportiv. Dar cand el nu face niciun sport sau cand merge la antrenamente doar doua ore pe saptamana, care este impactul real asupra sanatatii lui? Cat de mult ii cultiva aceste experiente spiritul sportiv si stilul de viata activ?

Statisticile pentru Romania suna destul de alarmant: mai mult de 4 din 10 copii nu practica niciun sport, iar jumatate dintre copii au scutire la orele de sport. Pentru sanatate, consecintele sunt triste: obezitatea in randul copiilor a crescut in Romania cu zece procente in ultimii sase ani, iar unul din doi copii are probleme cu greutatea corporala.

A coincis acest sedentarism (de cele mai multe ori neconditionat de o recomandare medicala) cu cresterea interesului pentru jocurile statice, in fata tabletelor? Probabil, dar daca privim mirajul tabletei ca pe o provocare, nu ca pe un dusman, atunci vom gasi solutii, dar si alternative sanatoase pentru copiii nostri.

Sporturile de echipa pot fi o astfel de alternativa. Specialistii spun ca in ultimii ani aceste sporturi au devenit excesiv de competitive (copiii sunt stimulati sa isi forteze limitele, sa aduca rezultate). Pentru un copil activ si dinamic, este un lucru bun, dar pentru un copil care nu iubeste neaparat miscarea si sportul sau care este supraponderal, incercarea de a-l trimite la baschet sau la fotbal poate avea sau nu succes. Recomandat, in astfel de cazuri, este atletismul.

Alergarea este singurul sport, sunt de parere specialistii de la Washington University, care iti permite sa iti dozezi eforturile in ritmul tau propriu. Este un efort individual, extrem de sanatos, care poate fi practicat zilnic. Pentru efect maxim si succes de durata, se recomanda alergarea in familie.

Activeaza super puterea curselor de alergare!

Iata distantele de alergare cele mai potrivite, in functie de varsta copilului:

Sub varsta de 5 ani, incurajeaza alergatul prin curte, sau pe una dinte aleile parcului, dus-intors. Important este sa prinda gustul alergarii si sa alerge corect (coatele indoite la 900, miscarea mainilor alternativ de la nivelul soldului la nivelul barbiei, genunchii cat mai sus).

Intre 5-8 ani, copiii pot incepe sa alerge in cursele de 1 - 2 km, daca sunt incurajati sa alerge zilnic.

De la 8-12 ani, copiii rezista cu succes in cursele de 5 km, cu scurte pauze de mers. E nevoie, insa, de cel putin doua iesiri la alergare pe saptamana, pentru antrenament.

Intre 13-17 ani, copiii se pot pregati deja pentru curse pe distante mai mari sau chiar semi-maraton.

Peste 18 ani, au depasit adolescenta si pot participa la maraton, cu pregatire fizica prealabila.

Anual, copiii pot participa la Cursa Copiilor UNIQA Asigurari in cadrul Raiffeisen Bank Bucharest Marathon si la cursele destinate copiilor si familiilor in cadrul UNIQA Asigurari Bucharest 10k & Family Run. Cursele publice sunt importante pentru ei, le cultiva spiritul sportiv si ii educa pentru o viata sanatoasa.

SuperCopilaria